[O1] 1.9 TDI ASZ po chiptuningu - parę pytań niwicjusza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jaura
    Drive
    • 2007
    • 58

    #26
    Zamieszczone przez dariuspolo
    jaura, ElproSys Gliwice to pewnie hamownia (czytaj warsztat wykonujacy pomiary mocy),
    Aligator to Tuner (przedstawicielstwo Masters-Tuning Katowice)
    Seria ma podawane 130ps, ale ten typ silnika zawsze ma wiecej (przewaznie ok.140ps), czyli wychodze z zalozenia ze byl robiony tylo jeden program na 169ps.

    Dlaczego chcesz przywrocic serie, sa ku temu jakies konkretne powody :?: :!: :?:
    Fobia w kwestii trwałości napędu. Wolałbym nie obudzić się któregoś dnia z ręką w nocniku a planuję tym autem pojeździć bezproblemowo dobrych parę lat. Praw fizyki się nie zmieni i chcę oddalić jak się da najdalej ewentualne naprawy sprzęgła, skrzyni itp., bo przy tym silniku te koszty idą w tysiące PLN. Dodam przy tym, że obecne osiągi nie są mi tak potrzebne a nawet szkodliwe -- wczorajszy pierwszy z życiu mandacik za przekroczenie prędkości -- nawet jej nie poczułem ale suszarka owszem -- oczywiście ten mandacik nie jest powodem chęci przywrócenia serii

    Komentarz

    • arci9
      RS
      • 2004
      • 2007

      #27
      Zamieszczone przez jaura
      Fobia w kwestii trwałości napędu. Wolałbym nie obudzić się któregoś dnia z ręką w nocniku a planuję tym autem pojeździć bezproblemowo dobrych parę lat.
      u mnie na budziku prawie 160 tyś. przelatane, virus przy 13tys. - i śmiga ASZet oczywiście A jak dobrze poszukasz na forum , był temat w którym koledzy się chwalą ile mają najechane na virusie i pewnie wyniki są lepsze niż mój - ale zrobisz jak uważasz Przecież tej mocy i momentu nie musisz wykorzystywać cały czas ani nawet przez większą część jazdy, olbrzymi moment dostępny już od 1700obr. sprawi, że jeżdzisz na40-60% możliwości a i tak auto żwawo się przemieszcza w dodatku bez większego wysiłku - ja tak jeżdzę i IMO dzięki temu dla auto jest to mniejszy wysiłek

      Komentarz

      • dariuspolo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1168

        #28
        jaura, oczywiscie zrobisz jak uwazasz, ale twoj silnik, skrzynia i sprzeglo pod wzglendem mechanicznym sa identyczne z seryjnym silnikiem BPX 160ps (rozni sie jedynie turbina i ICkiem), wiec mnie by bylo szkoda wracac do serii.
        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
        Zuzycie paliwa

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #29
          Zamieszczone przez jaura
          i chcę oddalić jak się da najdalej ewentualne naprawy sprzęgła, skrzyni itp.,
          Akurat trwalosc tego typu elementow zalezy w glownej mierze od stylu jazdy i charakteru pokonywanych tras.

          Ogólnie tak jak koledzy napisali - rezygnowanie z dodatkowej mocy, z ktorej mozna czasem skorzystac jest raczej pozbawione sensu jesli jestes rozsądnym uzytkownikiem.

          Jednak ja do niczego nie namawiam.
          TDI 205PS

          Komentarz

          • Tymon
            RS
            • 2004
            • 2970

            #30
            jaura, zrób tak jak pisza koledzy, po co masz wydawać kasę na wgranie serii ( no ale to zależy od Tunera :wink: ) ciesz się większą moca i korzystaj z rozsądkiem
            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
            BMW serii 3... Radość z jazdy.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #31
              arci9, dariuspolo, a jak się coś wysra to jaura, do was będzie miał pretensje
              niech każdy robi jak uważa, tym bardziej, że na tuning, można zrzucić wiele rzeczy :idea:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Tymon
                RS
                • 2004
                • 2970

                #32
                To Ja w takim razie nic nie pisałem :helm
                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                Komentarz

                • arci9
                  RS
                  • 2004
                  • 2007

                  #33
                  Zamieszczone przez szkoda
                  arci9, dariuspolo, a jak się coś wysra to jaura, do was będzie miał pretensje
                  szkoda, napisaliśmy,że zrobi jak uważa, aczkolwiek ja IMO uważam i podłączam się do Mikrusa podsumowania, że jeśli ktoś jedzi z głową i szanuje wózek, to nic się nie będzie działo, aczkolwiek trzeba brać pod uwagę wypadki losowe

                  Komentarz

                  • wocek
                    Rider
                    • 2006
                    • 342
                    • Audi

                    #34
                    Zamieszczone przez jaura
                    Gdzie, przez kogo, kiedy i ilukrotnie (jednokrotnie czy dwukrotnie) był przeprowadzany był ten chiptinung?
                    Na wykresie jest podana data: czerwiec 2006r (jeżeli jeszcze dobrz pamiętam)
                    Jednokrotnie przy seri 144Km/325Nm
                    Przez Master-Tuning Katowice
                    Jeszcze w tedy właścicielem autka był Jabar1975,
                    Więcej szczegułów moze udzielić Jabar1975,

                    [ Dodano: Wto 22 Sty, 08 19:20 ]
                    Zamieszczone przez dariuspolo
                    Seria ma podawane 130ps, ale ten typ silnika zawsze ma wiecej (przewaznie ok.140ps)
                    Tu bonus wynosil 14KM co dało 144KM

                    Zamieszczone przez dariuspolo
                    czyli wychodze z zalozenia ze byl robiony tylo jeden program na 169ps.
                    DOKŁADNIE
                    wocek

                    Komentarz

                    • Jabar1975
                      RS
                      • 2006
                      • 3331

                      #35
                      Zamieszczone przez wocek
                      Na wykresie jest podana data: czerwiec 2006r (jeżeli jeszcze dobrz pamiętam)
                      Jednokrotnie przy seri 144Km/325Nm
                      Przez Master-Tuning Katowice
                      Jeszcze w tedy właścicielem autka był Jabar1975,
                      Więcej szczegułów moze udzielić Jabar1975,
                      program byl zrobiony raz i tego samego dnia lekka korekta (tak mowil mi ojciec) i tyle widzialo hamownie
                      nasza droga: www.wpzs.pl

                      Komentarz

                      • misiekwaw
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7715
                        • Ford

                        #36
                        Zamieszczone przez jaura
                        Gdzie, przez kogo, kiedy i ilukrotnie (jednokrotnie czy dwukrotnie) był przeprowadzany był ten chiptinung? Kolega wocek przekazał mi wykresy robione 25 marca 2006 w ElproSys Gliwice pokazujące wzrost parametrów z 144KM/325Nm na 169KM/368Nm. Seria o ile wiem ma 130KM/310Nm
                        seria według pomiarów na hamowni praktycznie nigdy nie wychodzi 130/310 moja miała 139/330

                        na Twoim wykresie 144/325 to seria 169/368 to naprawdę delikatny program
                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                        http://www.disi-tune.pl
                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                        Był WRX
                        Była Octa

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          W tym wszystkim nie rozumie jednego. To po co bylo kupowac auto, ktore juz moda mialo zrobionego. Takie auto wg. kryterii mozliwosci wysrania sie wszystkiego z gory skazane jest na zgon czy to dalej na wirusie czy na serii. Nie wiem, jak auto jezdzi i nic mu nie dolega, to nic bym w nim nie kombinowal.

                          Ile kolega planuje nim przejechac kkm?? 100,200,300 ?? Przeciez tu na forum sa autka, ktore na wirusie maja bardzo duzo przebiegi i wciaz jezdza.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Techno200
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 782
                            • Tesla

                            #38
                            Ja jeszcze nikogo nie znam kto by chcial wrocic do serii po zrobieniu moda. W naszych warunkach, na naszych drogach czasami te 30km moze nawet uratowac zycie lub zdrowie. Co prawda zawsze istnieje ryzyko ze cos sie moze zepsuc. Ale tak jak koledzy mowia, przedewszystim kultura eksplatacji. Jesli chcesz zeby twoj samochod nawet na modzie jezdzi l bez problemow to:

                            - nigdy nie gazuj na maxa na zimnym silnik
                            - po ciezszej lub dluzszej jezdzie daj samochodowi pochodzic z 3-4 minuty
                            - wymieniaj olej co 10 tys, najlepiej Motul lub rownowazny
                            - wymieniaj filt powietrza co 5 tys, zwlaszcza w lecie
                            - nie jedz przez dluszy czas z prekosciami maxymalnymi
                            - nie przyspieszaj na maxa z wysokich biegow przy niskich obrotach silnika
                            - nie ruszaj z piskiem opon
                            - mozna jeszcze ewentualnie po wiekszym przebiegu wymienic lub wyciac calkowicie katalizator.

                            Jesli zastosowac sie do tego, to ryzyko wysranie sie czegokolwiek nawet w mocno wysilonym silniku jest nizsze niz w lekko katowanej serii.
                            Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                            Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                            Komentarz

                            • misiekwaw
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7715
                              • Ford

                              #39
                              Zamieszczone przez Techno200
                              - filt powietrza co 5 tys, zwlaszcza w lecie
                              bez jaj :lol: wystarczy razem z olejem k ale nie jak w ksiazce co 60kkm
                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                              http://www.disi-tune.pl
                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                              Był WRX
                              Była Octa

                              Komentarz

                              • Techno200
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 782
                                • Tesla

                                #40
                                MisiekWAW :

                                A widziales filtr powietrza po jezdzie w miesiacach letnich? Ja widzialem, jeden wielki syf...
                                No tez zalezy kto, gdzie jezdzi, jak jakies pola, lub drogi gruntowe to wtedy to jest KONIECZNOSC.
                                Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                                Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                                Komentarz

                                • misiekwaw
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7715
                                  • Ford

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Techno200
                                  MisiekWAW :

                                  A widziales filtr powietrza po jezdzie w miesiacach letnich? Ja widzialem, jeden wielki syf...
                                  No tez zalezy kto, gdzie jezdzi, jak jakies pola, lub drogi gruntowe to wtedy to jest KONIECZNOSC.
                                  nie nie widzialem, no jaja sobie robisz :?: :roll:

                                  chyba ze orasz pole tym samochodem, inaczej to jest bez sensu
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz

                                  • Techno200
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 782
                                    • Tesla

                                    #42
                                    Niektorzy wymieniaja olej co 7,5 tys km. To i mozna filtr wymienic co 5 tys jak sie jezdzi latem. Nie trzeba orac pola, wystarczy ze masz zozlowa dojazdowke do domu. Nie wszyscy mieszkaja w miescie i maja pod same drzwi podciagniety asfalt czy kostke. A w leci, jak jest sucho pylenie wieksze wiec i filtr sie szybciej zapycha. Ale jak pisalem, zalezy kto gdzie jezdzi. Jak ktos porusza sie tylko po miescie lub po autostradach to OK. Ale w innych przypadkach wydanie tych 30 czy tam ilu zl raz na jakis czas to nie majatek. Sam bylem zdziwiony jak pierwszy raz wymienilem filtr po 5tys pod koniec lata. Byl calkowicie czarny. W moim przypadku moze to mialo wplyw ze dojezdzalem do domu po zuzlowce oraz ze z racji pracy dojzdzam do swoich klientow na budowy wiec to tez mialo wplyw.
                                    Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                                    Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                                    Komentarz

                                    • MiKruS
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7976

                                      #43
                                      Filtr powietrza spokojnie styknie co przegląd.
                                      Nie ma co popadać w przesadyzm. Chyba, ze rzeczywiscie jezdzi sie po polnych drogach i robi niewielkie przebiegi.

                                      Ja mam samochod kilka miesiecy i 25.000 km na szafie. Wiec wedlug tej teorii musialbym filtr zmienic juz 5 razy... hehe. Chyba lekkie przegiecie....

                                      Ktos kto ulozyl tą teorię chyba nie pokonuje zbyt wielu km w roku i moze dlatego podana jest taka liczba km.
                                      TDI 205PS

                                      Komentarz

                                      • Techno200
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 782
                                        • Tesla

                                        #44
                                        Ja po zmianie dwoch sprezarek stalem sie moze troche az nadto zapobiegliwy. Ale jak juz mowilem, jak sie jezdzi po gruntowych drogach to te 5tys na pewno nie zaszkodzi. Dla mnie koszt tych kilkudziesieciu zl co 5tys km to nie tragedia, a moze jak raz jak jezdze po budowach, gruntach itp zaoszczedzi mi ta jedna wymiane turbiny to czemu nie
                                        Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                                        Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                                        Komentarz

                                        • Tymon
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2970

                                          #45
                                          Techno200, nie do końca się z Toba zgodzę, owszem mozna być zapobiegliwym, ale bez wpadania w obłęd
                                          Ja jeżdzę po koplniach odkrywkowych w naszym pięknym kraju i jeszcze mi się sprężarka nie wysrała, no a przeglądy robię co dyszkę, ostatnio zapomniałem i zrobiłem po 16tyś :lol:
                                          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                          BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                          Komentarz

                                          • bendi
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 465

                                            #46
                                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                                            Techno200 napisał/a:
                                            - filt powietrza co 5 tys, zwlaszcza w lecie


                                            bez jaj wystarczy razem z olejem ale nie jak w ksiazce co 60kkm
                                            filtr powietrza wg książki wymieniam co 30kkm (podobno co 15kkm ASO sprawdza) i nie widzę potrzeby żeby to robić częściej jeżdżąc po asfalcie. Muszę jednak przyznać że co 5 kkm też można tylko, jak dla mnie, jest to objaw bezmyślności - nie mówię o wyjątkach.
                                            Outlander
                                            była OII 4x4 BMM
                                            już nie ma Octa ASZ super fajna była

                                            Komentarz

                                            • cieq
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 745
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                              #47
                                              Stare, ale nadal aktualne...
                                              (polecam lekturę dla kolegi jaura)

                                              "Czy to jest bezpieczne?

                                              Wielu ludzi obawia się modyfikacji swoich samochodów ze względu na zagrożenie obniżenia trwałości silnika. Trzeba wiedzieć ze silniki skonstruowane są przez producentów, ze sporym nadmiarem wytrzymałości materiałowej co pozwala uzyskiwać bezpieczne przyrosty mocy bez zauważalnego wpływu na trwałość silnika.

                                              Wysoce zmodyfikowane samochody, to również wysoka dbałość o stan i jakość elementów eksploatacyjnych. Trwałość silnika i jego osprzętu jest zależna od wielu czynników, wśród których najważniejszym jest kierowca. Zakres czynności które należy wykonywać aby długo i bezawaryjnie cieszyć się pracą swojego samochodu jest niewielki i w dokładnie równym stopniu dotyczy jednostki seryjnej i jej wytrzymałości.

                                              # Najważniejszym zaleceniem eksploatacyjnym, o którym trzeba pamiętać zawsze jest nie obciążanie zimnego silnika, gdyż z powodu słabego lub braku smarowania powoduje to bardzo mocno przyspieszone zużycie zarówno silnika jak i turbospreżarki. Optymalna temperatura pracy dla silników diesla to 90 stopni, poniżej tej temperatury nie powinno się korzystać zbyt mocno z pedału gazu.

                                              # Jak już wcześniej zaznaczono, turbosprężarka jest elementem którego chłodzenie oparte jest na układzie smarowania silnika. Podczas jazdy łożyskowanie wałka turbosprężarki nagrzewa się do bardzo wysokich temperatur z powodu prędkości obrotowych jakie osiągają wirniki turbosprężarki (ponad 100 tyś Obr). Natychmiastowe unieruchomienie silnika po zakończeniu forsownej jazdy kończy się nagłym brakiem smarowania i chłodzenia tego elementu co powoduje szereg niekorzystnych procesów wewnątrz turbosprężarki, takich jak zapiekanie oleju. Aby umożliwić odpowiednie rozłożenie się temperatur zaleca się przejechanie ostatnich 1-2 km trasy bez zbędnego obciążania silnika oraz odczekanie około 30-45s na wolnych obrotach przed zgaszeniem silnika.

                                              # Zalecany okres pomiędzy wymianami oleju w typowym silniku wysokoprężnym po modyfikacji to około 15 tyś kilometrów. Jeżeli samochód po modyfikacji użytkowany jest typowo okres ten nie wymaga skrócenia. Natomiast w silnikach które poddawane są znacznym obciążeniom (długie i częste jazdy z prędkością maxymalną) zaleca się skrócenie okresu wymiany oleju do ok. 10 tyś kilometrów, zalecenie to jest podyktowane głównie słabą jakością paliwa dostępnego w naszym kraju którego zanieczyszczenie powoduje przyspieszone zużycie oleju silnikowego. "


                                              (źródło: www.compsport.pl)

                                              Pozdrowienia dla wszystkich "zmodyfikowanych" :wink:
                                              www.pinkbike.com

                                              Komentarz

                                              • Jabar1975
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 3331

                                                #48
                                                cieq, to nie jest wiarygodny artykul, bo opublikowany przez firme tunerska.

                                                Ja bym wgral serie, szkoda silnika



                                                Tuning to ZŁO - Belzebub wcielony topiacy od srodka tloki, Lucypher ukrecajacy poloski, sam Szatan zabkujacy opony. Popelnisz blad zostawiajac tego wirusa (juz sama nazwa wskazuje ze to nic dobrego), jeszcze zacznie ci rozdawac paliwo z baku podczas Twojej nieobenosci innym autom na parkingu....


                                                Strzez sie Jaura ZLO jest wszedzie.




                                                uff musze znow zaparzyc Melise.
                                                nasza droga: www.wpzs.pl

                                                Komentarz

                                                • Tymon
                                                  RS
                                                  • 2004
                                                  • 2970

                                                  #49
                                                  A haahhah :haha:
                                                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                  Komentarz

                                                  • MiKruS
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 7976

                                                    #50
                                                    Hej Tymon,
                                                    Mam pytanie do Ciebie.
                                                    Normalnie wysłałbym priva, ale sam wiesz, ze do Ciebie napisać to tak jakby napisać do wszystkich, wiec piszę tu:

                                                    Dobrze bawisz się swoim profilem?
                                                    Zeby to chociaz bylo inteligentne i błyskotliwe, a po prostu robi sie co raz bardziej prostackie i wulgarne.
                                                    Wiec uprzejma prośba do Ciebie, zebys skupil sie może bardziej na pisaniu na temat, a nie na wypełnianiu profilu.

                                                    Tym bardziej, ze nijak to nie licuje z treścią, którą masz w nim od wielu lat.

                                                    Chcesz kogoś zagrzać do boju, czy o co chodzi?

                                                    Liczę na zrozumienie i mam nadzieje, ze odpuscisz trochę.

                                                    Pozdrawiam,
                                                    MK
                                                    TDI 205PS

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...